Maximální přenášený výkon 3 600 W.
Může být použit jako: vstup 230 V – výstup 230 V, vstup 115 V – výstup 115 V, vstup 115 V – výstup 230 V, vstup 230 V - výstup 115 V. Nastavení vstupního a výstupního napětí 115 a 230 V musí být provedeno manuálně.
U standardních elektroinstalací pojistky nebo proudová ochrana bezpečně zareaguje v případě zkratu nebo propojení fáze se zemněním. Připojením zemnícího kabelu pobřežního napájení ke kovovým částem lodě však vzniká nežádoucí elektrogalvanická koroze. Pokud do lodi přivedeme pouze fázi a pracovní nulu bez zemnění, vzniká nebezpečná situace nefunkční proudové ochrany a jističů v případě zkratu kovových částí lodi.
Elektrogalvanická korozese vyskytuje v situacích, kdy jsou dva odlišné kovy elektricky propojené a současně vystaveny elektricky vodivé kapalině, kterou je například voda, zejména mořská. Obecně méně ušlechtilý kov více koroduje (degraduje), zatímco více ušlechtilý kov je katodicky chráněn a koroze na něm není tak rychlá. Míra galvanické koroze závisí na řadě faktorů jako poměru plochy obou kovů, vodivosti kapaliny, teplotě atd.
Je omyl se domnívat, že galvanická koroze se týká pouze kovových (včetně hliníkových) trupů lodí. Ve skutečnosti se týká všech kovových částí, které přicházející do styku s vodou (hřídel, schůdky atd.). Galvanická koroze rychle rozpustí případné obětované anody a následně výrazně negativně působí na kovy pod čárou ponoru při připojení lodi na pobřežní zdroj proudu. Řešit eliminaci galvanické koroze odpojením zemnícího kabelu je mimořádně nebezpečné, protože elektrické ochrany nemusí fungovat tak, jak by měly.
Nejlepším způsobem, jak se elektrogalvanické korozi bezpečně bránit je použití oddělovacího transformátoru pro připojování lodi k pobřežnímu zdroji střídavého proudu. Transformátor eliminuje jakékoli elektrické propojení mezi pobřežím a lodí. Pobřežní proud je přiveden na primární stranu transformátoru. K sekundární straně je pak připojen elektrorozvod vlastní lodě. Oddělovací transformátor dokonale izoluje loď od zemnění na straně pobřežní přípojky a současně dodává do lodi potřebnou elektrickou energii. Všechny chráněné kovové části lodě musí být spojeny s pracovní nulou výstupu (sekundární strana transformátoru – vstup do lodě). Pouze tak bude proudová ochrana a pojistky lodě bezpečně fungovat v případě zkratu.
Z důvodu minimální hlučnosti vinutí a vysoké účinnosti se používá toroidní technologie vinutí. Měkký náběh el. proudu v oddělovacím transformátoru zajistí, že se proudově omezený jistič v el. přípojce v přístavu nebo kempu při připojení velkých spotřebičů s velkým proudovým rázem neodpojí.
Kvůli bezpečnosti je doporučováno připojit pracovní nulu sekundární strany transformátoru (loď) se zemněním na pobřeží, pokud bude loď mimo vodu.
Technické údaje:
- Vstupní napětí 115 nebo 230 V
- Výstupní napětí 115 nebo 230 V
- Frekvence: 50 nebo 60 Hz
- Maximální odběr: 32/16 A (115/230 V)
- Soft start: ano
- Typ transformátoru: toroidní (nízkohlučný, nízká hmotnost)
- Vstupní jistič: ano
- Materiál krytu: hliník
- Stupeň krytí: IP 21
- Hmotnost: 23 kg
- Rozměry: 362 x 258 x 218 mm